080510.

Jag va uppe tidigare än tuppen idag, kvart i sju gick jag upp imorse. På en lördag. Men nu är jag glad att jag gick upp i tid, man lyckas alltid sova bort halva helgen annars. Anledningen till att jag gick upp så tidigt är för att jag följt med J till Ålands bussen, han ska nämligen spendera helgen där och träffa några kompisar. Det va härligt med en promenad såhär på morgonen också, nu är jag jätte pigg. Kanske ska utnyttja den här piggheten med att städa lägenheten lite, det ser ut som att

Igår såg vi filmen Leo av Josef Fares, och jäklar vad berörd jag blev av filmen. Jag va så arg efteråt och man vill bara göra något åt den här skiten som finns överallt i världen. Det fanns väl egentligen ingeting upplyftande i den filmen och den skiljde sig enormt mycket från Josef´s övriga filmer. Även om Zozo handlade om krigets grymheter så fanns där en talande kyckling som lättade upp det hela lite. Jag rekomenderar verkligen alla att se Filmen Leo. Jag lovar att ni inte kommer vara oberörda när ni sett klart den, och det är väl det som är meningen. Filmen är enormt verklighetstrogen och de skådespelare som spelar huvudrollerna (bla Josef Fares) använder sina riktigta namn i filmen. Jag läste även någonstans våldsscenerna utspelade sig , att de hade skydd på sig och en regel om att inte slå mot ansiktet men sedan gick de in med fullt ös. Leonard som spelar Leo hade tydligen brytit revbenen, spräckt ögonbrynet och fått en hjärnskakning bla, bara för att komma åt den där verkliga råheten i filmen. Det låter helt sjukt men jag antar att det är bla det som gör att filmen känns så verklig.

"Leo firar sin 30-årsdag. Omgiven av familj och vänner skålar han för framtiden. Men när festen är slut och Leo och hans flickvän vandrar hemåt, händer något som för alltid ska förändra deras liv."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0