valborg.

Det är konstigt med mig. Hur kan en människa ha sån energi "dagen efter". Imorse va det i princip att kliva upp ur sängen och sätta en damtrasa i handen på mig så va jag i full gång med att städa efter de här partydagarna. Och hur det såg ut. Tomburkar överallt, någon form av alkoholfläckar på golven och denna lukt som ligger kvar. FY. En blandning av rök och rejäl bakfylla, det är grejjor det.

Kl 13 tror jag vi hade städat klart hela lägenheten, då luktade det blommor igen och jag mådde bra. Ne, jag förstår egentligen inte vart jag får denna energi ifrån. Jag kommer ihåg nått år då vi hade vart ute dagen innan och exet vaknar runt 11 av att jag står och tvättar fönsterna. Tvättar fönsterna!? Jag som aldrig gör det annars. Jag kan räkna på fingrana de antal gånger jag tvättat fönsterna och just då fick jag för mig att det skulle göras. Jag blir trött bara jag tänker på mig själv.

Valborg vart lyckat i alla fall, det började ju inte så bra egentligen. Jag fick ju aldrig ledigt vilket jag var otroligt bitter över (se tidigare inlägg). Kanske är en stor grejj för mig eftersom jag alltid lyckats varit ledig på valborg tidigare, men men. Nu gick man upp vid 07.00 för att jobba i alla fall. Men det är väl som jag läste på någon annans blogg häromdagen att detta är vuxenvärlden, kanske dags att inse det nu. Självklart skulle solen skina som bara den mitt på dagen och medans jag bytte 3 bajsblöjor på raken och torkade upp efter en unge som kissat på golvet så fick jag mess efter mess från vännerna som låg ute på en filt i vårvärmen, pimplade vin och åt nån god sallad. Men dagen blev bra tillslut, glada kollegor och egengjort skumparty gav endel skratt endå. Det gäller att vara påhittig. Kl 2 droppade unge efter unge av och kvar vart inte många, så då fick jag tillåtelse att gå tidigare. Yippie tänkte jag och cyklade i ilfart hem för en snabb dusch och lite tillfixning. Och snabbt gick det, en halvtimme senare satt jag på bussen ner på stan. Jag gick ner till stadsparken där de andra satt och efter ett tag kom J och några av hans kompisar och joinade.

Det vart en lyckad valborg tillslut, på kvällen grillades det lite och de andra kollade fotboll. Eftersom jag va den enda som inte va fotbollsintresserad så fick jag snällt sitta med och kolla i alla fall.

Nu ska jag kika på sanningens ögonblick, känner att det här inlägget blev lite väl långt så jag tror jag slutar skriva nu. Får ta och börja skriva lite oftare så det slipper bli sånna här långa inlägg varje gång.
image159




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0