KRÄFTKALAS OCH VINBÄR.

Igår va det kräftkalas ute på landet, famor fyller år imorgon så släkten på pappas sida samlades ute hos dem. Vi dukade långbord ute och åt en massa gott, bland annat kräftor. Åh, så gott det är med kräftor. Jag och faster T åt nog säkert en 2 kg var, våra tallrikar va fyllda hela tiden. Men det är ju så gott.

Jag passade även på att plocka lite bär i lillebrors trädgård, han hade ju hur mycket som helst. Och när plommona och äpplerna mognar om några månader så kommer jag och plockar lite av dem också :)

Av lite av bären vart det svart/röd vinbärs sylt, resten av bären ska jag nog göra paj av!



Vinbärs sylt:

ca 3 dl bär
4 dl vatten
2 dl socker

Koka upp vattnet och bären, tillsätt sedan sockret och låt koka 10 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0