vardagen.

Lite dåligt med bloggande har det blivit här de senaste dagarna, och inte kan jag skylla på vädret heller. Ne, jag skyller på att det är så många som fyller år den här tiden på året. Kalas hit och dit.
Men nu så.

I torsdags va halva släkten här hemma hos oss för lite mat och för att fira min J lite i efterskott sådär. Det va lite trångt men vi lyckades tränga ihop oss vid vårat vardagsrumsbord allihoppa. J fick bla en fritös som vi invigde häromdagen och nu har jag tänkt ut allt möjligt konstigt som ska provas friteras.

I fredags fyllde kusin J år så då va vi över till M och H en sväng på smörgåstårta och jordgubbstårta, mycket trevligt! Och i lördags fyllde pappsen år, vi va allt som allt 29 st som trängdes med varandra. Våran släkt får sluta producera barn nu tror jag :) senast igår kväll fick jag min (räknar på fingrarna) 11 kusin med akut kejsarsnitt, om jag nu inte missat nån. GRATTIS till H och C! Men det är roligt med stor släkt tycker jag, vi har alltid så kul ihop..och förstå sen när våran generation börjar ploppa ut ungar, ja herregud! haha.
I alla fall, det blev en helt galen kväll. Med god mat, all ära åt mamma. Med dricka, all ära åt pappa och riktigt trevligt sällskap. Vi fick för oss att vi skulle spela ett spel där man använder sig av en kortlek, det va väl där nån gång det spårade sen gick det bara utför. Det blev mycket sittande på golvet och nyp i öronen.
Senare på kvällen joinade även gamlingarna på spelet, vilken syn. Dom hängde inte riktigt med men kul hade vi!

Igår fyllde även kusin E år. Jag skulle vilja se hennes min nu när hon får reda på att hon ska dela sin födelsedag med lillen. Kul att vi senast igår runt kanske 20 tiden diskuterade just detta, då nämndes bla saker som "Jäklar om hon inte kniper igen i några timmar till".

Nu blir det mat sen ska jag sätta igång och börja städa och tvätta här hemma, kul dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0