helgen.

Sakta men säkert börjar man vakna till. Idag är det segt.
Och vart håller solen hus idag tro? Jag trodde jag skulle vakna upp till lite sol idag, men icke. Bara en massa moln.

Den här helgen har gått fooortare än fortast, jag har inte riktigt hunnit med. När man stänger på jobbet en fredag så blir helgen automatiskt kortare. Man kommer hem, får i sig lite mat lagom tills Lets Dance börjar. Tar fram det obligatoriska fredagsgodiset och somnar i soffan med en halv colaflaska i munnen i den där långa pausen (är det någon som orkar hålla sig vaken under den?!). Så ser väl ungefär en typisk fredagskväll ut här hemma.

I fredags stod tacos på menyn, kanske den godaste maten enligt mig. Och nästan ännu godare är det dagen efter, till frukost.



Igår morse vaknade jag utvilad till max, kl halv 11. Gick en sväng til gränby centrum och kikade lite, härligt vårväder så det blev en första vårglass på vägen hem. Senare kom det fram att det inte alls va J´s första vårglass, utan han har ätit både en och två på jobbet tidigare. Men det va i alla fall MIN första vårglass, och det va otroligt gott.
Senare åkte vi på inflyttningsfest till två av J´s kompisar som precis har flyttat, mycket trevlig kväll. Kvällen slutade dock lite tidigare då det inte vart någon utgång, tror vi va hemma och sussade gott i sängen vid halv 3.

Idag är det en riktigt seg söndag, ska försöka ta tag i disken som ingen orkat röra i helgen. Den har bara byggts på, då man varit törstig och sett att det inte funnits något rent glas så har inte första tanken varit att diskat ett glas ur högen utan då tas vinglas ner och påbörjas. ILLA. Skit grisar är vi allihoppa, konstigt vad nästan 1 år under samma tak kan göra med två människor. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0