TRETTONDE DECEMBER.

Lucia och tredje advent idag, fasiken vad tiden går fort!
En och en halv vecka kvar till julafton och inte en endaste julklapp är inköpt än så länge, INGEN. Hur ska detta gå?

I fredags va det luciamys på jobbet, spenderade först dagen på ena förskolan med repetion med storingarna inför lucian. Åh så himla duktiga de va, jag blev så otroligt imponerad. De sjöng för fulla halsar och spelade olika instrument, bland annat flöjt i olika stämmor. Duktiga!

Sen lite innan kl 15 så sprang jag vidare till mina småttingar för att vara med på deras lucia, jag kom precis då alla 21 barn skulle få på sig sina lucia och tomtekläder, i sånna situationer önskar man att man har flera händer. Men det gick bra och barnen sjöng så fint även fastän de flesta barn va mest fundersamma varför det stod en massa mammor och pappor och tittade på dem.
Sen drack vi glögg och åt pepparkakor som barnen bakat, myys!

Idag har vi haft lite julbak här hemma, knäck och kola och sen har jag även bakat lite gott till mina fina kollegor på jobbet! Dom har varit helt underbara nu då jag inte mått så bra.

I onsdags fick jag en sån otroligt fin julgrupp som en kollega på jobbet tillverkat, i julgruppen stod det två långa ljus som jag skulle tända för att få lite extra ljus i min vardag just nu. De vet att jag har varit orolig över allt som hänt och inte kunna tänkt så mycket på nått annat så de ville ge mig någonting som symboliserade att de tänker på mig, fina!

I torsdags va jag på återbesök till min läkare och fick reda på att cystan va helt godartad, lycka! Om ett par-tre månader ska jag tillbaka för röntgen och se så att de fått bort allting men det känns så bra, det va i alla fall ingen farlig cysta. NU kan jag äntligen slappna av och börja tänka på lite annat än bara detta hela tiden. Det har bara gått runt i mitt huvud den senaste tiden. Mamma och pappa har varit stora stöttepelare då jag inte mått bra, och älskling såklart. Älskar er, runt jordklotet och tillbaka ♥

Ne, nu ska jag fortsätta pyssla här hemma. Det är kaos i mitt kök just nu. Julbak va det ja.

Kommentarer
Postat av: MADDE

Ja, hoppas det :) Jag blir ju lärare heter det nu ju, ej förskolelärare! :) Men sak samma!



Jobbar bara med nannywork idag. Imorgon bälingeby klockan 14 sedan nanny direkt efter. Onsdag och torsdag klockarbol så då ses vi :) Sen är jag ledig på fredag och det blir min sista dag hos er! Sen ska jag vara ledig och sedan börja plugga!



ÅH, vilka hade gjort julgruppen till dig? Vad fint gjort av dem tycker jag! :)

SÅ SKÖNT för dig att du äntligen kan få slappna av nu, det är det minsta du är värd! :) Så du slipper oro under julen!



Ha det så bra, ses på onsdag!

Hur jobbar du då? Åka med mig kanske? :)

KRAAAAAAAAM

2009-12-14 @ 10:41:53
URL: http://mproblem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0