fånga potatisen.

Så himla skönt det är med helg, jag hade lovat mig själv att sova länge imorse. 13 hade jag ställt klockan på, men vid 10 vaknade jag. Inte den fräschaste och piggaste och med världens huvudvärk, sen kunde jag inte somna om. Så jag gick upp och la mig en stund på soffan istället..

Igår hade vi som sagt sommarfest hela dagen, började på jobbet där vi hade sommarfest för alla barn och föräldrar. Vi sjöng en massa sommarsånger som barfotavisan och Idas sommarvisa, nostalgi. Och sen tackade vi av alla våra storingar som börjar i skolan till hösten. Tackade även av en fröken som snart ska ha bebis och det blev en känslofylld stund, inte ett öga va torrt.

På kvällen sen skulle vi fröknar ha picknick ute i en park men pga världens skur som kom precis innan vi skulle träffas så vart vi kvar på förskolan istället, men vi hade kul för det. Herregud vad kul vi hade, det är ett helt galet gäng jag jobbar med. Det kan man inte tro om dagisfröknar. Vi åt och drack lite gott först och sen lekte vi en massa lekar. Bla så körde vi norsk karaeoke och fånga potatisen tänker inte gå in nå närmare på de lekarna mer än att en resulterade i att jag och en annan krockade så att hon flög i golvet och slog i huvudet  och jag är jätte öm vid ögonbrynet idag.
Jag undrar hur hon kommer att se ut på måndag, hur förklarar man det för föräldrarna. Joo, i fredags när vi hade personalfest.....

Men men, galet kul hade vi i alla fall. Ska försöka få tag i lite bilder från kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0