påsken.

Måste ju skriva lite och påsken också nu när jag ändå är i farten.

På Långfredagen runt kl 13 anlände vi till mammsen och pappsen ute på landet. Vi förberede all den goda maten och runt kl 15 kom resten av släkten. Det är lika kul varje gång att träffa alla, det blir ju inte så ofta nuförtiden tråkigt nog. Men vi försöker i alla fall ta varje tillfälle i akt att festa till det lite.


Som det största svullot jag är så glömde jag ju självklart att ta kort på självaste påskmaten, men tårtorna efteråt var viktiga. Två av dem har faktiskt jag själv tillverkat.
På slutet blev det för mycket av Arga Haren, och vi kom i säng relativt tidigt endå. Men en mycket lyckad kväll blev det.


På påskafton sen åkte vi iväg tidigt till farmor och farfar för den obligastoriska äggmålningen, observera obligatoriska. ALLA vi barn SKA måla minst ett ägg var. Och den som inte målar ägg, den får onda blicken resten av dagen. Speciellt då av just oss "barn". Det hela slutade i lite äggkrig, vilken resulterade i ett och annat mindre snällt ägg där på slutet. Men men slutet gott allting gott.

Alla är inne i äggmålningen. J tog detta på fullaste allvar, koncentration på högsta nivå.


Älskade kusiner på en solig trappa, så underbart väder det va/är. J åkte hem lite tidigare då en viktig match kallade, själv stannade jag kvar ute på landet ett tag till. Måste ju passa på att andas så mycket frisk luft som möjligt när man väl är ute.


E och M roade sig med att göra konster på en stubbe.

Väl hemma vid 20 tiden fann jag J och en kompis här hemma, då va det första grillningen för i år som gällde. Dock inte för mig, jag kunde inte tänka mig att få ner en enda matbit till efter all påskmat. I våran släkt äter vi inte tills vi är mätta, utan vi äter tills det är slut. Men jag kollade i alla fall på när de andra grillade. Vi vart ett gäng som satt ute på våran balkong tillslut, vad härligt det va! Att nästan kunna sitta ute en hel kväll. Tillslut drog de andra ner på stan en sväng men J och jag orkade inte, vi stupade i säng istället. Mätta och glada.

Kommentarer
Postat av: ELiN

Vilka underbart hemska bilder!!!

2009-04-12 @ 23:29:02
Postat av: emma - en modeblogg! ♥

Jag tyckte inte att det var så himla bra faktiskt :(

2009-04-13 @ 15:58:49
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0