pigg gumma.

Nu är jag hemma igen, det va väldans trevligt att hälsa på gammelmormor lite..och även mormor och morfar som också va där. Det är inte så ofta man träffar dem nuförtiden, vilket är tråkigt tycker ja.

Gammelmormor är riktigt pigg nu, hon har verkligen humor den gumman. Hon berättade att de hade haft gymnastik för gummorna där på hemmet och hon hade "sprungit" runt en kon med rullatorn på 21 sekunder. Det ni, är det inte alla gummor på 91 år som kan göra.

Sen tog jag en sväng till gränby på min kära cykel som nu är frisk igen, men det va nära på att den inte skulle bli fixad imorse. J kom hem från jobbet vid halv 6 imorse och kunde inte somna förens en tid därefter så han va måttligt trött imorse. Han satte sig upp ett antal gånger i sängen alldeles borta och sa att "neej, man kanske skulle ta tag i den där cykeln nu" men lika fort la han ner huvudet på kudden igen och somnade, stackarn. Jag sa att han kunde väl fixa den någon annan dag då, men han muttrade några ord som inte gick att tyda och gick i alla fall upp tillslut för han hade ju faktiskt LOVAT att han skulle hjälpa mig.

Nu ska jag planera lite till jobbet imorgon och sen blir det soffan och tv:n resten av kvällen. Latsöndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0