om att vara sambo.

Nästa vecka blir en tung vecka vad gäller sambolivet.
Man kan ju tro att när man är sambo med någon så hinner man ses en hel del, eftersom att man..just det, BOR ihop. Detta har bevisats vara FEL. Vissa perioder ses vi oftare, andra perioder ses vi nästintill ingenting alls.

Nästa vecka ser ut såhär:

Måndag
: Visst, vi hinner ses en stund på förmiddagen innan han åker och jobbar runt kl 15. Innan dess så måste vi förmodligen kuta runt på lite olika affärer och försöka hitta en ny dammsugare. Kvalitetstid? Skulle inte tro det.

Tisdag
: Jag har min tidiga dag på jobbet, men självklart så börjar även J tidigare denna dag och hinner alltså åka hemifrån innan jag hinner hem. När han kommer hem runt midnatt, då sover jag gott i sängen.

Onsdag: Jag stänger och därefter ska jag på middag hos en kollega på jobbet, vilket innebär att J redan åkt och jobbat när jag kommer hem. Precis som tisdagen så sover jag när han kommer hem på natten.

Torsdag
: Jag jobbar ända tills kl 21 på kvällen, när jag kommer hem är visserligen J hemma eftersom att han är ledig MEN då har han istället en kompis från Finland här som stannar tills fredagen.

Fredag: Jag slutar tidigt men efter jobbet ska jag ta första bästa tåg till huvudstaden och gå på Grönalund. J åker iväg med sin kompis till Åland och blir där över hela helgen. Han kommer hem sen sent på söndag kväll, förmodligen så sover väl jag när han kommer hem. Men kanske, kanske att jag kan försöka hålla mig vaken.

Vad jag ville få ut av det här är alltså att vi som sambos bara hinner ses en stund på måndag förmiddag och en stund på torsdag kväll. Och så här ser det ut många veckor. Men man får se det positivt, vi tröttnar inte på varandra i första taget och vi hinner sakna varandra en hel del. Och det blir väldans bra sen när vi träffas. Glädjeskutt, pussattacker och hela köret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0