just keep on walking.

HERREGUD vad solen får en att må bra, den har gassat på som aldrig förr idag. Och jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen. Det har varit en såndär riktigt mysdag på jobbet och jag är gladare än någonsin att jag har det jobb jag har. Jag berättade en liten "egengjord" saga/problemlösningssaga för barnen idag på samlingen. Den handlade om tre indianer som skulle ut på ett äventyr men på vägen så stöter de på en massa problem som de måste klura ut innan de kan gå vidare. Den gick hem hos barnen och efter maten så bestämde vi (mest jag) att vi skulle läsa sagan ute. På en stor filt i gräset satte vi oss, jag och mina skruttungar. Fina är dom.

Nu har jag precis stått och gjort rabarberpaj och äppelpaj till jobbet imorrn, dock vart de en aningens torra. Jag tycker om när det är mycket deg och inte heelt färdigräddat, då smakar det som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0