SÖNDAG, TJUGONDE SEPTEMBER.

Idag är första dagen som jag är ledig denna vecka, jag tog tillvara på sovmorgonen till max. Gick och la mig relativt tidigt och sov ut länge imorse. Hela 10 timmar har jag sovit inatt, så nu är jag utvilad.

Sitter och funderar på om jag ska göra något av denna dag eller om det får bli en välbehövd slappis dag i soffan, det är ju iofs så himla fint höstväder ute som man borde ta tillvara på tycker jag.

Vi har fått så himla många sånna där små bananflugor här hemma, imorse när jag skulle ge katten mat så flög det upp en hel svärm av sånna ur kissens matskål! Så nu har jag ställt ut en skål med en mirakelblandning i köket som ska ta kål på de små djuren. En sån blandning gjorde vi nångång hemma hos mamma och pappa när vi hade många bananflugor. Man blandar 50 % ättika eller vinäger med 50 % honung och tillsätter några droppar diskmedel. RIP bananflugorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0